«

»

máj 31

A kefír és a paleo diéta

paleodiéta3A tejtermékek és a paleolit diéta

Az élelmiszerérzékenység ma már elég gyakori probléma és bár a legtöbb ember nincs ennek tudatában, az élelmiszer intolerancia felelős számos egészségügyi problémáért. Vannak akik nem képesek megemészteni normálisan a tejtermékeket, mivel laktóz intoleranciában szenvednek vagy érzékenyek a kazeinre, ami a tejtermékek egyik legfontosabb fehérjéje. Robb Wolf azt sugallaj, hogy az összes terméket érdemes kiiktatni az étrendből a paleolit diéta első harminc napja során, hiszen így kiderül, hogy érzékenyek vagyunk-e ezekre az anyagokra. Ha 30 nap után frissebbnek, egészségesebbnek érezzük magunkat, akkor mindenképpen jól döntöttünk.

30 napos paleo kihívás

A legtöbb ember, aki belekezd a paleolit diétába igen nagy kihívásokkal néz szembe. Azonban érdemes 30 napig kerülni az összes modern élelmiszert, a tejtermékeket, a gabonaféléket, a hüvelyeseket, a cukrot és a feldolgozott élelmiszereket. Ez a 31 napos kihívás egy jó módja annak, hogy megszüntessük a sóvárgást a cukor és a gabonatermékek iránt és lehetővé teszi, hogy gyorsan meglássuk, hogy milyen eredményeket érhetünk el e diétával. Már egy hónap elteltével is frissebbnek és egészségesebbnek fogjuk magunkat érezni.

Erjesztett ételek

A paleolit diéta előnyben részesíti az erjesztett termékeket, például a savanyított káposztát, a kombuchát és a joghurtot is, mert ezek jótékony bélbaktériumokat termelnek a szervezetben. A kefír is különböző egészséges baktériumtörzseket tartalmaz, amik segítségével javítható a bélflóra állapota. Kerüljük azonban az édesített, ízesített változatokat, amik mesterséges összetevőket tartalmazhatnak. OLyan kefír válasszunk, ami fűvel táplált tehét tejéből készül.